19 Mayıs 2008 Pazartesi

Sahibinden alıyorsan, düşünmene gerek yok!


2000 yılında bir gece vakti, bir arkadaş toplantısında Taner Aksoy arabasını değiştirmek için incelediği gazete ilanlarında aradığı bilgileri bulabilseydi, belki de bugün ayda 410 milyon sayfa gösterimine ve 5,5 milyondan fazla kullanıcıya sahip olan ve bünyesinde 50 çalışan barındıran, aylık 7000 aramanın gerçekleştiği sahibinden.com'a sahip olamayacaktık.

Site kendisini Türkiye'nin en büyük e-ticaret platformu olarak konumlandırıyor. Bu noktaya gelmeden önce ise başlangıçta sadece 5 kategori ile, gazeteleri arayarak ilanlarını internette yayınamak için izin istemelerinden bu yana, bugün 30 kategori ve 600.000 ilanla dolu. Sahibinden.com'u duyunca ilk akla gelen araç ve emlak ilanları sitenin cirosunun % 70'ini oluşturuyor. Üyeliğin ve ilan vermenin ücretsiz olduğu bu sitenin en büyük gelir kaynağı firmaların açtığı mağazalardan alınan kiralar ve ilanlarının daha ön planda yer almasını isteyen kullanıcılardan alınan ekstra ücretler. Ayrıca site satışlar site üzerinden bireylerden %7, bünyesinde bulundurduğu 2600 mağazadan ise %6 komisyon ücreti alıyor. Kurulduğu zamanlardaki piyasada yer alan alışveriş sitelerine duyulan güven eksikliğini yenmek ve internette kredi kartı ile yapılan alışverişi daha güvenilir hale getirmek için alınan önlemler ile bu sorunlar aşılmış.

Sitenin pazarlama faaliyetlerine bakacak olursak, 2001 yılında başlayan bilboard reklamlarına uzun süre ara verilmiş ve 2007 yılının ortalarında başlatılan tv ve bilboard reklamlarıyla kullanıcıların aklında iz bırakılmıştır. Rakiplerine göre daima ilk olmayı ilke edinen site, megafoto teknolojisiyle o zamanki ilanlardaki en büyük eksiklik olan resimleri ilanlarla birleştirmiştir. İlk olmaları başarılı olmalarının tek nedeni değil, tecrübeli satış ekibi büyük şehirlerdeki oto galerilere ve emlakçılara gidip tanıtım yapıyor ve site ile ilgili geri bildirimler alarak bunları iyileştirme olarak sunuyorlar.

Gittigidiyor.com ile rakip olarak görülen sitenin ise kendilerinde gördüğü en büyük artı, sundukları farklı kategoriler ile müşterileri için daha özel olmaları. Sanırım milyarlarca dolarlık ilan barındıran siteleri bu özelliğin en büyük kanıtı.

Hiç yorum yok: