25 Şubat 2008 Pazartesi

Hamit Kekeç bizlerleydi..


Herkesin imrenerek baktığı, biraz üzerinde düşünsem bende müthiş bir fikir bulup bu fikri hayata geçirip para kazanabilirim diye düşündüğü bir ortamda sözü Embrio.com'un sahibi Hamit Kekeç'e verdiğimizde anladık ki bu iş hiç de dışardan görüldüğü gibi kolay değilmiş.

Bugün e-ticaret konusunda dünyanın önde gelen şirketlerinin tarihine baktığımızda hepsinin ortak özelliği hedef konularında rakiplerine fark yaratmış olmaları ya da bir fikrin ilk uygulayıcısu olmalarıdır. Bugün rakipleri arasında bir numara olarak gösterebileceğiniz bir internet sitesi bile yeni bir girişimcinin sitesinde ilave bir fayda - utility- eklemesiyle bir anda ikinci sıraya gerileyebilir hatta popülerliğini kaybedebilir. Bunun en güzel örneklerinden birini myspace'i bir anda sollayan facebook ile görmedik mi?

E-ticaret konusunda başarılı olan şirketlere baktığımızda bir diğer artı olarak gözümüze ya çok geniş bir kitleyi hedef aldıklarını ya da tek bir odak noktası seçerek o konuda uzmanlaştıklarını görmekteyiz. Yahoo ve e-bay bu konudaki en güzel iki örnek belki de..

E-ticaretteki başarı anahtarlarından bir diğeri ise planlamanın doğru ve realistik bir şekilde yapılması, karşılaşılabilecek zorluklarla mücadele etmek amacıyla önlem planlarının hazır ve risk yönetiminin yapılmış olması gerekmektedir.

E-ticaretin aslında çok emek isteyen bir kavram olduğunu ve altyapısındaki yaratıcılığın ve planlamanın ne kadar önemli olduğunu bizlere anlatan Hamit Kekeç'e teşekkürlerimi sunarım.

Hiç yorum yok: